Δευτέρα 7 Μαΐου 2012

Android vs iOS... "η αυτοκρατορία αντεπιτίθεται"!



 Αυτήν την στιγμή, στον χώρο των λειτουργικών για φορητές συσκευές υπάρχουν διάφορες επιλογές. Τα επικρατέστερα είναι το Windows Mobile, το webOS (HP, πρώην palmOS), το Symbian (Nokia), το RIM (Blackberry), το Android (Google) και βεβαίως ο αρχηγός, το iOS (Apple). Εμείς θα ασχοληθούμε με τα δύο τελευταία, μιας και αυτά είναι τα πιο διαδεδομένα αυτήν τη στιγμή στην αγορά και μάλλον αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, τουλάχιστον όχι σύντομα.

 Το κάθε ένα από τα δύο έχει τα υπέρ και τα κατά του. Το iOS (2007) έχει το προβάδισμα, αφού κυκλοφόρησε ένα χρόνο νωρίτερα από το Android (2008). Με τους ρυθμούς που εξελίσσεται η τεχνολογία είναι πολύς καιρός, οπότε έχει περισσότερη εμπειρία. Επίσης, είναι το λειτουργικό που καθιέρωσε τις συσκευές με οθόνη αφής, αν και δεν είναι το πρώτο λειτουργικό που κυκλοφόρησε με αυτή την δυνατότητα. Το Android, από την άλλη, μπορεί να είναι λίγο νεότερο αλλά έχει πίσω του ολόκληρη Google.
 Σε γενικές γραμμές, τα δύο λειτουργικά έχουν αρκετά κοινά στοιχεία αλλά και αρκετές διαφορές. Από τις βασικότερες διαφορές είναι το target group της κάθε εταιρίας. Η μεν Apple στοχεύει κυρίως σε ανθρώπους που δεν έχουν άμεση σχέση με την τεχνολογία (consumers), η δε Google είναι σαφώς προσανατολισμένη στους ανθρώπους που ασχολούνται πολύ με την τεχνολογία (geeks). Τι σημαίνει αυτό; Η Apple έχει φτιάξει ένα λειτουργικό που είναι πολύ απλοποιημένο στη χρήση του, με αποτέλεσμα ακόμη και κάποιος που δεν έχει ξαναπιάσει στα χέρια του μία συσκευή της Apple, μέσα σε πολύ λίγο χρόνο, να μπορεί να την χρησιμοποιήσει. Για να το καταφέρει αυτό η Apple έχει απλοποιήσει τις λειτουργίες στις οποίες μπορεί να επέμβει ο χρήστης, σε αντίθεση με την Google η οποία προσφέρει ένα πιο ευέλικτο περιβάλλον, που όμως δεν είναι και τόσο ελκυστικό για έναν "απλό" χρήστη.



 Η διαφορά προσέγγισης καταναλωτών των δύο εταιριών φαίνεται πάρα πολύ και από το marketing. Η Apple διαφημίζει περισσότερο τις δυνατότητες που μπορεί να έχει κάποιος χρήστης με τις συσκευές της ενώ οι εταιρίες που έχουν εγκατεστημένο το λειτουργικό της Google στις συσκευές τους δίνουν περισσότερο βάση στα τεχνικά χαρακτηριστικά της κάθε συσκευής.

 Ένας τομέας που παίζει καθοριστικό ρόλο στο ότι η Apple είναι πολύ μπροστά από τον ανταγωνισμό, είναι αυτός του ψηφιακού της καταστήματος (Apple Store). Η Apple, στο ηλεκτρονικό της κατάστημα, έχει καταφέρει να δημιουργήσει ένα “οικοσύστημα” όπου ο πελάτης μπορεί να βρει τα πάντα (μουσική, ταινίες, βιβλία, προγράμματα, παιχνίδια), μαζεμένα σε ένα "χώρο" και σε τεράστια ποικιλία.

Η Google μόλις τώρα άρχισε να ενοποιεί τα προϊόντα της στο ηλεκτρονικό της κατάστημα (Play Store) και υστερεί πολύ σε σχέση με την Apple στην ποσότητα και την ποιότητα τον προϊόντων που προσφέρει.
 Το σημαντικότερο πλεονέκτημα, ίσως, όλων είναι η πληθώρα προγραμμάτων (applications) που προσφέρει η Apple έναντι της Google. Αυτό σαφώς συμβαίνει γιατί η Apple είναι "παλαιότερη" από την Google, αλλά το σημαντικότερο είναι ότι οι κάτοχοι iOS συσκευών φαίνονται πιο πρόθυμοι να πληρώσουν (σε αρκετές περιπτώσεις αδρά) για να γεμίσουν τις συσκευές τους με εφαρμογές ή παιχνίδια. Έτσι οι "μεγάλοι" κατασκευαστές λογισμικού (developers) δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον στο να φτιάξουν μία εφαρμογή για το iOS παρά για το Android.
 Η Google, από την μεριά της, δείχνει ότι προσπαθεί να εκμεταλλευτεί τις διαδικτυακές της υπηρεσίες, που σαφώς είναι καλύτερα προσαρμοσμένες στο Android. Αυτό, βέβαια, από μόνο του δεν είναι αρκετό. Εκεί, όμως, που το Android ξεχωρίζει πραγματικά είναι στην ποικιλία και το εύρος τιμών με δεκάδες συσκευές σε κινητά τηλέφωνα και ταμπλέτες. Μπορείτε να αγοράσετε μία συσκευή με λειτουργικό Android από 100€ έως και 800€ σε αντίθεση με το iOS, όπου οι επιλογές σας είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού και 100€ μπορεί να μην φτάνουν ούτε για θήκη. Ωστόσο πρέπει να έχετε κατά νου είναι ότι οι συσκευές της Apple έχουν σίγουρα πολύ καλύτερη αξία μεταπώλησης.

 Ένα από τα σημαντικότερα ατού του Android είναι ότι κάποιες από τις συσκευές που το "φοράνε" είναι πολύ πιο ευέλικτες όσον αφορά την επεκτασιμότητα τους. Μπορούν να δεχτούν κάρτες SD ή micro SD, εξωτερικούς σκληρούς δίσκους, memory sticks, ποντίκια και πληκτρολόγια USB, gamepads, κ.ά. Το καλύτερο, όμως, με το Android είναι ότι δεν βασίζεται σε ένα πρόγραμμα (βλέπε iTunes) για να μπορέσετε να γεμίσετε την συσκευή σας με δεδομένα. Μπορείτε να βάλετε στην συσκευή σας ό,τι τύπο αρχείου θέλετε (μουσική, βίντεο, έγγραφα, φωτογραφίες, κ.ά.), από όπου θέλετε και όπως θέλετε. Μπορείτε, επίσης, ό,τι αρχείο έχετε να το μοιραστείτε με όποιον θέλετε χωρίς περιορισμούς. Ακόμα καλύτερα, όλος ο διαμοιρασμός αρχείων μπορεί να γίνει και χωρίς καλώδιο, αν είστε συνδεδεμένοι σε ασύρματο δίκτυο. Για να είμαι δίκαιος, όλα τα παραπάνω, με εξαίρεση την επεκτασιμότητα, μπορείτε να τα έχετε και στις συσκευές της Apple, αρκεί να τις έχετε κάνει jailbreak και βέβαια να έχετε βρει όλες αυτές τις εφαρμογές που θα σας δώσουν αυτές τις δυνατότητες (διαδικασία όμως που δεν είναι για όλους).
 Άλλο ένα καλό με το Android είναι ότι δεν χρειάζεται να πληρώσετε τίποτα για αρκετά applications που κυκλοφορούν στο iOS επί πληρωμή. Βέβαια, θα πρέπει να τρώτε στην μούρη τις διαφημίσεις της Google μέσω του Adsence (τίποτα δεν είναι τέλειο!). Το κακό εδώ, εκτός από τις διαφημίσεις, είναι ότι οι εφαρμογές που έχουν φτιαχτεί για το iOS συνήθως μεταφέρονται στο Android ως έχουν, δηλαδή δεν γίνεται καμία προσαρμογή έτσι ώστε να εκμεταλλευτούν τις δυνατότητες του λειτουργικού της Google.


 Θα μπορέσει άραγε η Google να φτάσει την Apple; Πραγματικά δεν νομίζω ότι το γνωρίζει κάποιος αυτό. Το μόνο σίγουρο είναι ότι οι απλοί καταναλωτές (consumers) είναι πολλοί περισσότεροι από τους "ψαγμένους" με την τεχνολογία (geeks).
 Όπως έχω πει και σε παλιότερο δημοσίευμα (post), το τι θα επιλέξει ο καθένας πρέπει να βγαίνει μετά από έρευνα του τι πραγματικά θέλει από μία συσκευή και βέβαια πόσα λεφτά μπορεί να διαθέσει. Στο κάτω κάτω, όλα είναι θέμα γούστου... και τσέπης, φυσικά!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου